Avatar
Maria Välimäki
14.6.2019

Ihmiset yrityksen takana: Yhteyspäällikkö Ari Kiuru

Kuka olet ja mistä tulet?
Olen Ari Kiuru. Syntyjäni lahtelainen ja päätynyt takaisin Lahteen Helsingin, Hollolan ja Turun kautta.

Työkokemus?
Työhistoriaani kuuluu kirjapainon ja mainosalan myyntitöitä, useamman vuoden ajalta. Näissä töissä olen tehnyt projekteja, missä markkinointi ja mainonta ovat tulleet erittäin tutuksi. On ollut hienoa päästä työskentelemään erikokoisten ja erilaisten yritysten kanssa. Koen sen olevan vahvuuteni myös tässä työssä, sillä kokemukseni ansiosta onnistuu työskentely nyt niin pienempien kuin suurempien yritysten parissa. Oma yrittäjätaustani antaa myös hyvää perspektiiviä nykyiseen työhöni.

Kuinka ensimmäiset kuukautesi Tammella ovat sujuneet?
Erittäin hyvin. Pidän työstäni, koska pääsen tapaamaan erilaisia ihmisiä ja tutustumaan eri yritysten toimintaan. Varsinkin näin kesällä on hienoa napata ”toimisto” mukaan, sopia tapaaminen asiakkaan kanssa kauniiseen Suomen kesäiseen ulkoilmaan ja tehdä töitä auringon alla.

Mitä kuuluu yhteyspäällikön työnkuvaan?
Tehtävänäni on tavata yrityksiä, kartoittaa heidän tarpeitaan ja yhteistyömahdollisuuksiamme. Myymme verkkosivuja- ja verkkokauppoja, niiden ylläpitoapalveluita, mobiilisovelluksia ja räätälöityjä ohjelmointiratkaisuja ja niitä tarvitaan todella monessa yrityksessä.

Kuinka rakennetaan asiakkaalle onnistunut palvelupolku?
Esimerkiksi hyvät verkkosivut rakennetaan käyttäjälähtöisesti eikä pelkästään yrittäjän tai asiantuntijanäkökulman pohjalta. Yksinkertaistettuna: pitää tietää kuka verkkosivuille tulee, miksi tulee ja mitä hakee. Verkkosivuston sisällä asioinnin pitää sujua loogisesti ja vaivattomasti kaikilla laitteilla. Joko sivustolla vierailun aikana tai poistumisen jälkeen tulee lunastaa annetut palvelulupaukset. Jotta kaikki ei olisi liian yksinkertaista pitää ottaa huomioon myös yrittäjän liiketoiminnan tarpeet, mahdollisten muiden sidosryhmien vaatimukset sekä ajankohtaisena asiana saavutettavuusdirektiivi eli yhteensovittamista löytyy. Yhtä reseptiä ei ole vaan jokainen ohjelmistoprojekti vaatii palvelupolkujen läpikäymistä sekä myös testaamista ettei haaskata resursseja epäonnistuneeseen lopputulokseen.

Onnistumisen tunne?
Tyytyväinen asiakas tuo sen suurimman onnistumisen tunteen. Kun hänestä huomaa, että olemme onnistuneet rakentamaan hänelle kokonaisuuden, joka auttaa hänen liiketoimintaansa.

Kuinka sujuu vapaapäiväsi?
Vapaapäivääni vietän mielelläni ystävieni ja kulttuurin parissa. Luonto on myös lähellä sydäntä.

Tilaa blogimme sähköpostiisi

Hyviä tyyppejä palkataan!