Case: Alfaroc Logistics

Alfaroc Logistics on sisälogistiikan ulkoistamispalveluja sekä varastointi- ja käsittelypalveluja tarjoava yritys. Alfarocille valmistui loppuvuonna 2019 logistiikkakeskus Kujalan yritysalueelle Lahdessa – E75:n ja valtatie 12 välittömään läheisyyteen. Alueelta on erinomaiset yhteydet joka puolelle Suomea ja se on helppo saavuttaa ilman ruuhkia. Ajomatka pääkaupunkiseudulle taittuu tunnissa.

Uuden logistiikkakeskuksen investoinnin myötä Alfaroc halusi uusia verkkosivunsa ja kaipasi yleisesti ottaen lisäpotkua omaan markkinointiviestintäänsä. Alfarocilla ei ollut itsellään varsinaisesti markkinoinnista vastaavaa henkilöä töissä, vaan markkinointia teki useampi henkilö toimistolla oman työnsä ohella. Oakhillin ja Tammi Digitalin palvelut vastasivat osuvasti Alfarocin tarpeisiin.

Yhteistyön aloitus

Projektikokonaisuus alkoi Alfarocin kanssa Oakhillin vetämällä markkinoinnin työpajalla, jossa pureuduttiin ennakkokysymysten avulla asiakkaan strategiaan ja liiketoiminnan tavoitteisiin.

Työpajan jälkeen asiakkaalle laadittiin markkinointistrategia ja -suunnitelma sekä muutamia olennaisia toimenpide-ehdotuksia. Yhteistyö lähti käyntiin Tammi Digitalin osalta verkkosivujen uusimisella. Verkkosivujen ulkoasu uudistettiin vastaamaan kohderyhmien tarpeita. Teknisen uudistuksen lisäksi uusittiin yrityksen visuaalinen ilme ja kaikki sivuston sisällöt. Teknisestä toteutuksesta vastasi Tammi Digital ja sisältöprojektia johdettiin Oakhillin toimesta. Oakhillin viestinnän asiantuntija Heidi Puusa kirjoitti sivuille kaikki uudet tekstisisällöt ja projektiin tuli mukaan valokuvausstudio JenniMaria.

Säännöllinen palvelu

Verkkosivujen valmistuttua Oakhill ja Alfaroc tekivät yhteistyösopimuksen ulkoistetusta jatkuvasta markkinointiviestinnän konseptista, jossa asiakkaalla on käytössään oma markkinointiosasto, joka sisältää useamman eri asiantuntijan palveluita kuukausitasolla.

Tammi Digital puolestaan solmi Alfarocin kanssa verkkosivujen jatkuvasta ylläpidosta oman sopimuksen ja Alfaroc on ensimmäisiä Tammi Huolenpito -sopimusasiakkaita. Tammen laaja ylläpitopaketti pitää sisällään perinteisen teknisen ylläpidon lisäksi sivuston monipuolisen analyysin ja raportoinnin kerran kuussa. Raportissa otetaan kantaa myös digimarkkinoinnin avainlukuihin.

Asiakkaan kokemus yhteistyöstä

Alfarocin toimitusjohtaja Tiia Bister on kokenut yhteistyön Oakhillin ja Tammi Digitalin kanssa helpoksi ja sujuvaksi.

”Markkinoinnin ulkoistaminen on ollut yllättävän helppoa. Perusteellisesti tehty markkinointisuunnitelma on tehnyt yhteistyöstämme johdonmukaista ja ammattimaista. Yhteistyö Oakhillin ja Tammen kanssa on helpottanut arkeamme, kun heidän asiantuntijansa pitävät huolta asioiden etenemisestä.”, Bister sanoo.

Heidi Nora-Klemetti
Heidi Nora-Klemetti
4.3.2020
Muuta kiinnostavaa
blogista

Tilaa blogimme sähköpostiisi