Alfaroc Logistics – verkkosivut vastaamaan kohderyhmien tarpeita

Alfaroc Logistics on sisälogistiikan ulkoistamispalveluja sekä varastointi- ja käsittelypalveluja tarjoava lahtelainen yritys. Alfarocille valmistui loppuvuonna 2019 logistiikkakeskus Kujalan yritysalueelle Lahdessa, E75:n ja valtatie 12 välittömään läheisyyteen. Alueelta on erinomaiset yhteydet joka puolelle Suomea ja se on helppo saavuttaa ilman ruuhkia. Vastaavaa helppoutta haluttiin saavuttaa myös uudistettavilla verkkosivuilla sekä uudenlaisella markkinointiviestinnän tekemisellä.

Uuden logistiikkakeskuksen investoinnin myötä Alfaroc Logistics halusi siis uusia verkkosivunsa ja kaipasi lisäpotkua omaan markkinointiviestintäänsä. Alfarocilla ei ollut talon sisällä markkinoinnista vastaavaa henkilöä, vaan markkinointia teki useampi henkilö toimistolla oman työnsä ohella. Oakhillin ja Tammi Digitalin tarjoamat palvelut vastasivat osuvasti Alfarocin tarpeisiin.

Tekeminen pohjautuu liiketoiminnan strategiaan ja tavoitteisiin

Projektikokonaisuus Alfarocin kanssa alkoi Oakhillin vetämällä markkinoinnin työpajalla, jossa pureuduttiin ennakkokysymysten avulla asiakkaan liiketoiminnan strategiaan ja tavoitteisiin.

Työpajan jälkeen asiakkaalle laadittiin markkinointistrategia ja -suunnitelma sekä muutamia olennaisia toimenpide-ehdotuksia. Tammi Digital hyppäsi mukaan projektiin, kun verkkosivuja lähdettiin uudistamaan.

Verkkosivujen ulkoasu uudistettiin vastaamaan kohderyhmien tarpeita. Teknisen uudistuksen lisäksi uusittiin yrityksen visuaalinen ilme sekä kaikki sivuston sisällöt. Teknisestä toteutuksesta vastasi Tammi Digital ja sisältöprojektia johdettiin Oakhillin toimesta. Oakhillin viestinnän asiantuntija Heidi Puusa kirjoitti sivuille uudet tekstisisällöt ja valokuvista vastasi projektiin mukaan tullut valokuvausstudio JenniMaria.

Markkinointiviestintää jatkuvana palveluna

Verkkosivujen valmistuttua Oakhill ja Alfaroc tekivät yhteistyösopimuksen ulkoistetusta jatkuvasta markkinointiviestinnän konseptista, jossa asiakkaalla on käytössään oma markkinointiosasto, joka sisältää kuukausitasolla useamman eri asiantuntijan palveluita.

Tammi Digital solmi Alfarocin kanssa verkkosivujen jatkuvasta ylläpidosta sopimuksen ja Alfaroc on ensimmäisiä Tammi Huolenpito -sopimusasiakkaita. Tammi Huolenpito on laaja ylläpitopaketti, joka pitää sisällään perinteisen teknisen ylläpidon lisäksi sivuston monipuolisen analyysin ja raportoinnin kerran kuussa. Raportissa otetaan kantaa myös digimarkkinoinnin avainlukuihin.

Asiakkaan kokemus yhteistyöstä

Alfarocin toimitusjohtaja Tiia Bister on kokenut yhteistyön Oakhillin ja Tammi Digitalin kanssa helpoksi ja sujuvaksi.

”Markkinoinnin ulkoistaminen on ollut yllättävän helppoa. Perusteellisesti tehty markkinointisuunnitelma on tehnyt yhteistyöstämme johdonmukaista ja ammattimaista. Yhteistyö Oakhillin ja Tammen kanssa on helpottanut arkeamme, kun heidän asiantuntijansa pitävät huolta asioiden etenemisestä,” Bister sanoo.

 

Tutustu projektiin Oakhillin näkökulmasta

Tutustu muihin Tammen asiakastarinoihin

 

Ihmiset edellä – Luotettava toiminta – Hyvinvoiva yritys
Tammi Digital Oy

noora.kivilahti@tammidigital.fi
22.3.2020

Tilaa blogimme sähköpostiisi