Verkkokauppa käy kuumana

Kesän kuumimmat hellepäivät alkavat ovat ohitse, mutta verkossa intiaanikesälle ei näytä tulevan loppua. Verkkokauppa on käynyt kuumana koko kesän ja koronan aiheuttama epävarmuus lisännee kaupan käyntiä verkossa myös syksyllä. Nyt on viimeistään aika kääriä hihat ja panostaa myyntiin verkossa!

Myynti kasvanut verkossa keväästä alkaen

Sekä asiakkaillamme että meillä Tammi Digitalilla on verkossa tapahtuva myynti kasvanut viime keväästä lähtien. Pystytimme asiakkaillemme pitkin kevättä ja kesää tiiviiseen tahtiin verkkokauppoja, joilla pienenkin yrittäjän on helppoa, nopeaa ja ennen kaikkea kustannustehokasta aloittaa myynti verkossa. (Voit tutustua konseptiimme täällä.)

Muutama puhelu verkkokauppa-asiakkaillemme paljasti, että myynti on ollut hyvää tai erinomaista läpi kesän. Uudet asiakassegmentit ovat löytäneet ostoksille nettikauppoihin ja tilausten määrä on kasvanut jatkuvasti. Ostotottumuksemme ovat muuttuneet viimeistään koronan myötä, onhan verkosta ostaminen superhelppoa ja nopeaa.

Verkkokauppaa pitää kehittää jatkuvasti

Verkkokaupan perustaminen on ensimmäinen vaihe, mutta paikalleen sen kanssa ei kannata jäädä junnaamaan. Tutkimusten mukaan suomalaisen verkko-ostajat arvostavat nettikaupoissa ennen kaikkea valikoimaa. Tärkeiksi kriteereiksi ovat nousseet myös kotimaisuus ja vastuullisuus. Nostitko kevään kynnyksellä kaupan pystyyn pikapikaa ja laitoit myyntiin vain päätuotteesi? Nyt on aika kehittää ja laajentaa valikoimaa, päivittää tuotetietoja, kuvia ja myyntiargumentteja – näytä asiakkaillesi, että kauppa on tullut jäädäkseen!

Asiakkaat pitää johdattaa kauppaa muista kanavista

Lisämausteena kauppaan kannattaa tuottaa myös täysin uutta sisältöä. Kiinnostuisivatko asiakkaasi tuotteisiin tai aiheeseen liittyvästä blogista tai artikkelista? Kiinnostavan sisällön avulla uusia asiakkaita saa helpommin ohjattua kauppaan esimerkiksi Google-hauista. Ehkä ulkoasuakin voisi vielä terästää ja viilata. Pelkästään sosiaalisen median nostoilla verkkokaupan etusivulle saa helposti päivittyvää sisältöä ja uudistuksen tuntua. Visuaalisella ilmeellä ja hyvillä kuvilla on iso merkitys mielikuvan luomisessa.

Me Tammi Digitalilla toteutamme niin pienet kuin isotkin verkkokaupparatkaisut ammattitaidolla. Suunnittelemme, kehitämme, autamme ja kuljemme asiakkaan kanssa samaa matkaa. Lisäksi sisaryrityksemme Oakhill auttaa mielellään, jos tarvitsette apua sisällöntuotantoon.

Ota rohkeasti yhteyttä 😊  ja kysy asiantuntijoidemme apua!

Katso yhteystiedot täältä.

 

Heidi

Kirjoittaja toimii Tammi Digitalissa projektipäällikkönä

Pipsa Stenlund
Pipsa Stenlund
21.8.2020

Tilaa blogimme sähköpostiisi