ER-Pahvityölle liiketoimintaa kasvattavat verkkosivut ja verkkokauppa

ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen. Samalla haluttiin uusia yrityksen verkkosivut ja päivittää yrityksen visuaalista ilmettä.

Kumppaniksi markkinointiviestintään yritys valitsi Oakhill Oy:n ja Tammi Digital toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä uutena palveluna toteutettiin myös verkkokauppa. Uudistus oli kokonaisvaltainen ja toiveita uusille sivuille oli useita: ”Halusimme, että verkkosivumme löydetään paremmin ja asiakkaan tulisi nähdä tarjontamme mahdollisimman selkeästi. Sujuva navigointi sivuilla oli meille myös tärkeää toivotun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi”, kertoo ER-Pahvityön markkinointipäällikkö Virpi Pitkänen.

Sivuston ulkoasusta toivottiin nykyaikainen ja raikas. Yrityksen asiakkaita ovat pienet ja keskisuuret yritykset, joille pääasiassa myydään räätälöityjä pahvipakkauksia. ”Tällaisia tuotteita on hankalampi tilata verkosta, joten halusimme verkkosivuilla rohkaista asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä ja tekemään kontaktoinnin mahdollisimman helpoksi”, Pitkänen jatkaa.

Valmistuotteille toteutettiin tilaamisen helpottamiseksi verkkokauppa, joka oli yritykselle uusi tapa tehdä myyntiä. ”Verkkokaupan suunnittelu vaati monia pohdintoja ja ratkaisuja, koska muuttujia on useita, muun muassa eri tuotevariaatioiden esitystapa, tuotteiden rajaaminen, hinnoittelu, rahdin toteutus ja hinnoittelu, maksamisen vaihtoehdot”, luettelee Pitkänen ja jatkaa: ”Koska meillä ei ollut kokemusta verkkokaupan toteutuksesta, Tammi Digitalin kokemus erilaisista ratkaisuvaihtoehdoista oli kullanarvoinen. Oli tärkeää löytää nimenomaan b-to-b -toiminnalle sopivat ratkaisut. Meille ei myöskään soveltunut ihan peruskaavalla tehty verkkokauppa, koska tuotevalikoimassa on paljon variaatioita niin hinnallisesti kuin fyysiseltä kooltaan, joten esim. rahtikustannuksen määrittäminen aiheutti päänvaivaa.”

Ammattitaitoista projektinhallintaa

Projekti toteutettiin sovitussa aikataulussa. Suunnittelupalavereissa päästiin helposti sopimaan yhteiset tavoitteet ja kommunikointi sujui hienosti ajankuvaan sopien Teams-sovelluksen kautta.

”Tammi Digitalilla on joustava ja moderni tapa työskennellä. Asiantuntijat ovat helposti lähestyttäviä ja kommunikointi on helppoa. Hatarasti ilmaistut toiveemme osattiin kiteyttää ja kääntää toteutettavaksi ratkaisuksi. Voimme lämpimästi suositella Tammea yrityksille, jotka etsivät luotettavaa ja ratkaisukeskeistä kumppania verkkosivujen toteutukseen”, kiteyttää Pitkänen lopuksi.

Yhteistyö on jatkunut verkkosivujen julkaisun jälkeen. Oakhill toimii edelleen ER-Pahvityön ulkoistettuna markkinointikumppanina ja yhdessä Oakhillin kanssa, Tammi Digital vastaa ER-Pahvityön Google Ads-mainonnasta sekä sivuston teknisestä ylläpidosta Tammi Ylläpito- palvelulla.

ER-Pahvityön verkkosivujen uudistuksen jälkeen kävijämäärät sivuilla ovat lähes kolminkertaistuneet ja sivuilla käytetty aika on kasvanut huomattavasti. Lisäksi aktiivinen sisältömarkkinointi ja sisältöjen nostaminen sosiaalisen median kanaviin on herättänyt kiinnostusta yritystä kohtaan ja sosiaalisen median kanavien ja maksetun mainonnan kautta verkkosivuille löytää jatkuvasti moninkertaisesti aiempaa enemmän uusia käyttäjiä. Digimarkkinoinnin avulla on tavoitettu parin kuukauden sisällä kymmeniä tuhansia silmäpareja.

Tutustu ER-Pahvityön sivuihin, tuotteisiin ja palveluihin.

Lue projektin etenemisestä Oakhillin näkökulmasta täällä.

Tutustu muihin Tammen asiakastarinoihin

noora.kivilahti@tammidigital.fi
4.2.2021

Tilaa blogimme sähköpostiisi