Herätä asiakkaan kiinnostus metakuvauksilla

Näin kirjoitat toimivan metakuvauksen

Vaikka metakuvauksessa on HTML-koodin osa, ei sinun tarvitse olla koodari eikä sisältönikkari osataksesi kirjoittaa toimivan metatekstin sekä lisätä sen oikealle paikalle.

Metaotsikko

Hyvä metaotsikko on noin 65 merkkiä, sisältäen kaikki merkit ja välilyönnit. Metaotsikon tulee olla tuotetta tai palvelua kuvaava ja herättää kiinnostus potentiaalissa asiakkaissa.

Liian lyhyt metaotsikko, joka ei kuvaile palvelua: Palvelut | Tammi Digital Oy
Sopivan pituinen, palvelua kuvaava: Asiakaskohtaisia ohjelmistopalveluita |Tammi Digital Oy

Metakuvaus

Toimiva metakuvaus on lyhyt ja ytimekäs. Metakuvaus sisältää noin 160 merkkiä, sisältäen välilyönnit sekä välimerkit. Metakuvaus on mahdollisuutesi herättää potentiaalisen asiakkaan kiinnostus ja saada hänet klikkaamaan sisään verkkokauppaan tai -sivuillesi.

Metakuvauksen sisältäessä toimintakehotuksen, kuten Osta / Tilaa / Lataa, kannustat potentiaalisia asiakkaita vierailemaan verkkokaupassasi.

Yoast-SEO lisäosan käyttöohjeet

Tammi Digitalin asiakkaiden sivut rakennetaan WordPress-alustalle ja julkaisun yhteydessä sivuillelisätään Yoast SEO -lisäosa. Työkalu löytyy sivuston Admin -näkymässä jokaisella sivulla.  Usein sivun alareunassa tai oikean reunan valikkorakenteessa.

  1. Valitse sivu, jolle haluat lisätä metakuvaukset.
  2. Yoast SEO:n esikatselusta näet, miten sivu tällä hetkellä näkyy Googlessa.
  3. SEO otsikko: Poista mahdolliset valmiit tägit ja kirjoita haluamasi metaotsikko.
  4. Meta selostus: Kirjoita tähän haluamasi sivun metakuvaus.
  5. Päivitä sivu.

Muista lisätä metaotsikot ja -kuvaukset jokaiselle sivulle.

Heräsikö kysymyksiä?

Asiantuntijamme auttavat mielellään, joten ota rohkeasti yhteyttä.
Tammi Digitalin yhteystiedot löydät täältä.

Laajemmissa sisällöntuotannonprojekteissa sisaryhtiömme Oakhill Oy:n asiantuntijat ovat apunasi.
Oakhill Oy:n yhteystiedot löydät täältä.

Avainsanat:

woocommerce , wordpress

Katso myös nämä

Ryhmäkuvassa Tammen toimitusjohtaja, Oakhillin toimitusjohtaja, Jaloin Oy:n yrittäjä sekä Oakhill Gruopin hallituksen puheenjohtaja

Tiedote: Oakhill Groupin toiminta laajenee

Oakhill Oy ja Tammi Digital Oy ovat solmineet liiketoimintakaupan Jaloin Oy nimisen digitaalisen suunnittelutoimiston kanssa. Jaloin Oy (entiseltä nimeltään Design Funnypurple) on kouvolalainen digi- ja mainostoimisto, joka on toteuttanut lähes 100 verkkosivustoa ja lukuisia verkkokauppoja mikro ja pk-yrityksille. Liiketoimintakaupan myötä Jaloin Oy:n yrittäjä Laura Jalonen siirtyy Oakhill Oy:n palvelukseen projektipäällikön tittelillä elokuun 2021 alusta.

Lue lisää

Johtotähtenä henkilötietojen suojaus

Helsingin Messukeskuksessa vierailee vuosittain yli miljoona kävijää. Siellä järjestetään normaalina toimintavuotena noin 50 kuluttaja- tai ammattimessua sekä 1000 kokousta ja kongressia. Asiakasrekisteri on valtava ja sen suojaamisessa noudatetaan tarkasti GDPR-sääntöjä. Suomen Messut Osuuskunnan tietohallintopäällikkö Mikko Levo kertoo tässä artikkelissa, kuinka Helsingin Messukeskuksen verkkopalvelussa Messukeskus.com huolehditaan tietoturvasta ja henkilötietojen suojaamisesta.

Lue lisää

Turvalliset verkkosivut suojaavat hakkeroinnilta

Oletko joskus ajatellut, ettei sivuston hetkellinen kaatuminen juurikaan haittaisi omaa liiketoimintaa, tai miettinyt, ettei siellä meidän yrityksen sivuilla ole mitään hakkeroitavaa? Olipa yrityksesi koko mikä tahansa, on säännöllisen ylläpidon merkitys aina suuri. Suojaamaton sivusto antaa hakkereille mahdollisuuden harjoitella ja testata osaamistaan. Siksi kaikkien olisi hyvä huolehtia sivustonsa säännöllisestä ylläpidosta.

Lue lisää