Verkkosivut kansainväliselle suurtapahtumalle

Salpausselän kisojen verkkosivunäkumä tietokoneella ja puhelimelle

Meidän kaikkien Salppuri – verkkosivu meille kaikille

Kevään työpajassa hyödynnettiin palvelumuotoilutiimimme toteuttaman ennakkokyselyn sekä kohderyhmätutkimuksen tuloksia. Oakhill Groupin suunnittelutiimi loi Salpausselän 100 v. juhlakisoille markkinointistrategian ja sosiaalista vastuuta painottavan kattokonseptin: Meidän kaikkien Salppuri.

Oakhillin graafisen suunnittelun tiimi loi Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen: Salppurin sata sävyä, joka näkyy niin 100 v. juhlalogossa kuin muissa markkinointimateriaaleissa – myös uusituilla verkkosivuilla.

Kisojen verkkosivut uudistettiin uuden visuaalisuuden mukaisesti ja samalla sivuston teknisiä ominaisuuksia uudistettiin vastaamaan kansainvälisen suurtapahtuman tarpeita.

Uusi sivusto vastaa kansainvälisen tapahtuman tarpeita

Salpausselän kisojen verkkosivut suunniteltiin vastaamaan kansainvälisen massatapahtuman tarpeita. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin kisojen kattokonsepti, jonka mukaisesti sivustonkin haluttiin palveleman meitä kaikkia.

Toteutuksessa on huomioitu sivuston jatkuva kehittäminen tapahtuman elinkaareen eri vaiheiden tarpeiden mukaan. Sivustoa on helppo päivittää hyödyntämällä Tammi-lohkoja, jotka toimivat saumattomasti WordPressin omien natiivilohkojen kanssa.

Sivustolle on jo valmiiksi luotu toiminnallisuuksia, joita nostetaan sivustolle kisajärjestelyjen edetessä ja kun toiminnallisuudet ovat ajankohtaista markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Mobiilinäkymässä on hyödynnetty Tammi Mobiilia, jonka avulla mobiilikäytöstä saadaan nopeampi ja käyttäjäystävällisempi. Ajankohtaisuus on helppoa huomioida myös mobiilinäkymässä.

Salpausselän megamenuvalikon näkymä
Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille.

Ratkaisut käyttäjäystävällisyyden parantamiseen

  • Sosiaalinen vastuu

Toteutuksessa on panostettu erityisesti sivuston saavutettavuuteen, jotta mahdollisimman monen on mahdollista käyttää sivustoa.

  • Informatiivisuus

Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille. Sisältösuunnittelussa on huomioitu eri kohderyhmät ja heidän tarpeensa.

  • Myynnilliset tavoitteet

Käyttöliittymäsuunnittelussa on otettu huomioon muun muassa lippujen ostamisen helppous ja selkeys. Toteutuksessa on tehty ostoa tukevia ratkaisuja. Oakhillin digimainonnan tiimi vastaa sivuston konversioiden seurannasta ja raportoinnista.

  • Toimintavarmuus

Sivusto on Tammen omassa hosting-palvelussa, jonka avulla voimme varmistaa sivuston turvallisuuden ja toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.

 

Tutustu sivustoon täällä.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja juhlakisoille luotuun konseptiin. Oakhill Groupin asiantuntijat ovat hienosti nivoutuneet osaksi meidän organisaatiota – ja koko juhlakisojen tarinaa. Meille oli tärkeää löytää paikallinen kumppani ja emme olisi voineet valita paremmin. Tapahtuman rakentaminen on todella hektistä ja tarpeisiimme on kyetty vastaamaan nopeasti ja aina hyvällä fiiliksellä. Matkahan on vasta alussa, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti huikeaa kisaviikonloppua.”

Jari Pohjonen, kaupallinen johtaja, Salppuri Oy

Kisaorganisaation markkinointiviestinnän kumppani

Oakhill Oy toimii Salppuri Oy:n ulkoistettuna markkinoinnin ja viestinnän kumppanina tukien kisaorganisaation markkinointiviestinnän tekemistä muun muassa erilaisten markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Tutustu tarkemmin Oakhillin sivuilla ja lue muun muassa, miten Salppuri 100 v. logo syntyi.

Vastuullisuus osana tapahtuman konseptia

Oakhill Groupin kolmas yritys Think Further oli mukana suunnittelemassa erityisesti sosiaaliseen vastuullisuuteen painottuvaa konseptia – Meidän kaikkien Salppuri. Lisäksi Think Further on mukana sparraamassa kisojen vastuullisuusteemaa ja -ohjelmaa.

Avainsanat:

käytettävyys , oakhill , oakhill group , palvelumuotoilu , saavutettavuus , salpausselänkisat , sisällöntuotanto , sosiaalinen vastuu , think further , tietosuoja , verkkosvit , wordpress

Saattaisit olla kiinnostunut

UI/UX suunnittelua Oakhill Groupissa

Kansainvälinen koulutusviennin verkkokauppa Xamk:lle

Tammi Digital toteutti Xamk:lle kansainvälisen koulutusviennin verkkokaupan Edufication.com, jonka tavoitteena on olla maailman paras verkkokauppa, peitoten kaikki globaalit EdTech-alan verkkokaupat. Tutustu projektin vaiheisiin ja toteutukseen.

Lue lisää
pöydällä tietokoneen ruudulla sivuston mallikuva, kukkaruukku ja kahvikuppi

Verkkosivut Päijät-Hämeen asukkaille

Uusi paijatha.fi -verkkopalvelu kokoaa tietoa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen hallinnosta ja päätöksenteosta sekä toimii porttina päijäthämäläisten julkisiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluihin.

Lue lisää
ER Pahvityö on Oakhillin ja Tammi Digitalin pitkäaikainen asiakas

ER-Pahvityö

ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen. Samalla haluttiin uusia yrityksen verkkosivut ja päivittää yrityksen visuaalista ilmettä.

Lue lisää

Me autamme sinua, ota yhteyttä

Erkki-Ahonen-avainasiakaspaallikko

Erkki Ahonen

Avainasiakaspäällikkö

Asiakkuuksien hallinta ja uudet asiakkuudet

040 746 3263 Lähetä postia
Manu-Mesimäki-Yrittäjä-Tammi-Digital

Manu Mesimäki

Yrittäjä ja intohimoinen digitalisaation puolestapuhuja.

Asiakkuudet ja myynti

050 3881 000 Lähetä postia